Grupa BRJ

 

Idea powstania

Grupa Browary Regionalne Jakubiak swoje początki ma w 2002 roku, kiedy to Marek Jakubiak kupił nieczynny browar z Ciechanowie. Pierwsze lata funkcjonowania Browaru Ciechan wiązały się poszukiwaniem drogi rozwoju dla rodzinnego przedsiębiorstwa w branży zdominowanej przez duże zagraniczne koncerny. Odważna koncepcja biznesowa właściciela okazała się wielkim sukcesem rynkowym. Marek Jakubiak kierując się intuicją biznesową, wbrew obowiązującym rynkowym trendom, postawił na produkcję piw naturalnych warzonych w zabytkowych regionalnych browarach z polskimi tradycjami piwowarskimi.

Znaczącym krokiem w rozwoju firmy było stworzenie własnej dystrybucji, zapewniającej szybką rotację produktów doskonałej jakości i niezwykłych walorach smakowych, ale o krótkim terminie przydatności do spożycia. Firma weszła w okres szybkiego wzrostu zwiększając dynamicznie sprzedaż i zatrudnienie oraz inwestując w zakup kolejnych zabytkowych browarów. W 2009 roku został zakupiony browar w Lwówku Śląskim, by rok później ruszyć z produkcją. Kolejny zakup to browar Bojanowo w 2012 roku, który jeszcze w tym samym roku został uruchomiony.

Rok 2013 to formalne powstanie spółki Browary Regionalne Jakubiak, w której zostały skupione dotychczasowe browary rodziny Jakubiaków: Ciechan, Lwówek i Bojanowo. Kolejnych zakupów w 2014 roku dokonała już BRJ Sp. z o.o. – do grupy dołączyły kolejne historyczne browary: Tenczynek i Biskupiec, gdzie prowadzone są obecnie intensywne prace renowacyjne.

Dzięki połączeniu sił rozporoszonych regionalnie zakładów udało się stworzyć mocną Grupę browarów zyskując spójność celów, przejrzystość zarządzania i upraszczając wewnętrzne procesy biznesowe. Przy dynamicznym wzroście sprzedaży piw z coraz liczniejszych browarów Grupy BRJ, koniecznością stało się strategiczne planowanie działań, dobra organizacja pracy i efektywna współpraca w rosnącym zespole.

Spójne zarządzanie grupą browarów regionalnych przynosi wymierne korzyści biznesowe, jest to nie tylko skumulowanie potencjału rynkowego, ale także wypracowanie wspólnych procesów administracyjnych, wymiana wiedzy i wzajemna inspiracja poszczególnych browarów.

 
 

Polecamy